تاریخ : دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:ایرا,هواپیما,هواپیما جنگی,جدید,میسازد,ایران هواپیما جنگی میسازد,
نویسنده : علیرضا فوادیان

 سردار سرتیپ پاسدار 'احمد وحیدی' روز دوشنبه در یازدهمین كنفرانس انجمن هوافضا در محل دانشگاه هوایی شهید ستاری افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز توانمندی هایی در زمینه ساخت انواع هواپیماهای نظامی، جنگی و غیرنظامی برخوردار است. 
وی یادآور شد: این توانمندی نشان از بالندگی، اعتماد به نفس و توانمندی دانشمندان ایرانی دارد.
وزیر دفاع خاطرنشان كرد: در حوزه هوایی گام های خوبی برداشته ایم و توانسته ایم در این حوزه متنوع به دستاوردهای خوبی نیز دست یابیم و جنگنده بومی صاعقه كه هم اینك به ناوگان نیروی هوایی ارتش پیوسته است از جمله این دستاوردها است. 
سردار وحیدی ادامه داد: بسیاری از كشورهای جهان ساخت هواپیما را تحت لیسانس كشور خاصی یا به صورت مشترك انجام می دهند اما امروز ایران اسلامی قادر است به تنهایی انواع هواپیماها را بسازد. 
وی تاكید كرد هم اینك یك تعامل خوب و همگرایی در بین حوزه های نظامی و غیرنظامی در عرصه هوایی و فضایی میان دانشگاه ها وجود دارد كه این موضوعی بسیار مهم در این عرصه محسوب می شود. 
وزیر دفاع همچنین گفت: امروز به بركت جمهوری اسلامی ایران از توانمندی های بالایی در عرصه ساخت هواپیما برخوردار هستیم. 
سردار وحیدی با بیان این كه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای انواع هواپیماهای جنگی و نظامی است،افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز همچنین دارای بزرگ ترین مركز تعمیر و نگهداری انواع موتورهای هواپیماهای نظامی و غیرنظامی است. 
وی یادآور شد: هواپیمای ایران- 140 از جمله دستاوردهای هوایی جمهوری اسلامی ایران است كه در حوزه نظامی و غیرنظامی در فضای كشور به پرواز درآمده است. 
** ایران جزو 10 كشور جهان در حوزه موشكی است 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاكید بر این كه جمهوری اسلامی ایران امروز از توانمندی های علمی بالایی در عرصه موشكی برخوردار شده است، گفت: ایران هم اینك جزو 10 كشور برتر جهان در حوزه موشكی است. 
سردار وحیدی خاطرنشان كرد: این یك دستاورد مهم برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود ضمن این كه موشك های تولید شده در كشور 100 درصد بومی هستند. 
** ایران در حوزه ساخت 'ماهواره بر' در رده هشتم جهان است 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به توانمندی دانشمندان جوان و متخصص ایرانی در حوزه ساخت ماهواره بر گفت: امروز در این عرصه نیز جزو هشت كشور برتر جهان هستیم كه با موفقیت انواع ماهواره برها را به فضا پرتاب كرده ایم. 
سردار وحیدی یادآور شد: در آخرین مورد ماهواره دانشجویی نوید علم و صنعت با موفقیت توسط ماهواره بر ایرانی به فضا پرتاب شد و در مدار تعیین شده قرار گرفت. 
وی افزود: امروز دانشگاه های سراسر كشور وارد حوزه ساخت انواع ماهواره ها و ماهواره برها شده اند و امیدوار هستیم در سال آتی شاهد ماهواره طلوع توسط ماهواره بر سیمرغ باشیم. 
وی همچنین گفت: قراردادن ماهواره ها در مدار ژئو از جمله برنامه های جمهوری اسلامی ایران است كه در سطوح بعدی و به صورت جدی آن را دنبال می كنیم. 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطر نشان كرد: دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه هوا فضا را نباید دست كم گرفت كه این دستاوردها 100درصد بومی هستند و توسط متخصصان متعهد ایرانی طراحی و ساخته شده است. 
سردار وحیدی ادامه داد: در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین نیز امروز به توانمندی های ارزشمندی دست یافته ایم كه همه این دستاوردها به بركت انقلاب، نظام جمهوری اسلامی ایران و خودباوری است كه حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به ما آموخته اند. 
وی با بیان این كه هنوز در ابتدای یك راه بلند پیشرفت هستیم، گفت: اندیشمندان، پژوهشگران و محققان ایرانی باید گام های بیشتری را در این عرصه بردارند. 
منبع: ایرنا



:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
تاریخ : دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:,
نویسنده : علیرضا فوادیان

 مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در نشست خبری صبح امروز خود در محل نمایشگاه راه و شهرسازی به تشریح مشکلات این شرکت در زمینه اعمال تحریم های بین المللی بررسی صنعت هواپیمایی ایران و نیز اقدامات این شرکت برای غلبه بر این تحریم ها پرداخت.
به گزارش خبرنگار تین نیوز فرهاد پرورش گفت: ناوگان هما تماماً دارای هواپیماهایی است که متعلق به کشورهای غربی است در نتیجه خرید هواپیمای و تعمیر هواپیماهای قدیمی، بسیار مشکل است اما با تلاش پرسنل فنی و متخصصین هما تاکنون توانسته ایم به این مشکلات تا اندازه بسیار زیادی غلبه کنیم.
وی در زمینه سوخت رسانی به هواپیماها در سفرهای خارجی شان با اشاره به این مسئله که بعد از تصویب قطعنامه 1929 بسیاری از شرکت های سوخت رسان قراردادهای سوخت رسانی به هواپیماهای ما را قطع کردند، افزود: حتی در بعضی از نقاط میانی یعنی نقاطی غیر از کشورهای مقصد که ما برای دریافت سوخت به آنجا می رفتیم آنان نیز به ما سوخت ندادند. البته این مسئله در رابطه با کشورهای اروپایی اتفاق افتاده است که در حال حاضر 13 کشور اروپایی به ما سوخت نمی دهند و ما تاکنون خوشبختانه این مشکل را با کشورهای خاور دور و خاورمیانه نداشته ایم.
وی ادامه داد: کشورهای غربی و در راس آن امریکا تمامی تلاش خود را برای ایجاد اختلال در عملکرد ما به عمل می آورند از جمله؛ تمامی گلوگاه های ورود قطعات به داخل کشور را قطع می کنند و اگر منفذ ورودی جدیدی نیز پیدا کنند آن را نیز قطع خواهند کرد.
در همین رابطه با فشاری که به واسطه قطعنامه 1929 از طرف آمریکا به یاتا وارد شده است تمامی حساب های بانکی واسطه ای ما در کشورهای اروپایی مسدود شده است و این کار یعنی این که آژانس های ما در اروپا نمی توانند برای شرکت هما بلیت به فروش برسانند. 
وی افزود: یاتا اخیرا" بنا به گفته خودش ، کار ما را تعلیق کرده است که البته در گفتگویی که شخصا با دبیر کل یاتا داشتیم وی اعتراف کرد که این کار به واسطه فشار دولت آمریکا به وجود آمده است .
پرورش در ادامه صحبت هایش به این مسئله اظهارداشت: با وجود این اقدامات و فشار تحریم ها ما توانسته ایم تاکنون با کمک متخصصین داخلی از هواپیماهای فوکر و ایرباس که از حدود 18 الی 19 سال پیش خریداری شده اند و با توجه به نو بودنشان احتیاج به سرویس های خاص نداشته استفاده کنیم و در همین حال موفق شدیم در سال 2011 سه تائیدیه از یاتا در زمینه های آموزش مهمانداری، آموزش کالاهای خطرناک و ایمنی دریافت کنیم.
وی در رابطه با مسئله فروش سهام هما در بورس با اشاره به اینکه عرضه سهام هما برای بار دوم ارائه شده است، اضافه کرد: این بار 10درصد از ارزش سهام کم شده است.
وی در ادامه این نشست خبری درمورد وضعیت شرکت هواپیمایی ملی ایران (هما) به نکات زیر اشاره کرد: هما پیش از انقلاب یک شرکت دولتی بود اما به صورت صد درصد خصوصی اداره می شد به اعتقاد من شرکت هما نمی تواند در چارچوب قوانین دولتی، کارآیی لازم را داشته باشد و اگر هما بتواند با قوانین تجارت و به صورت یک شرکت بازرگانی اداره شود فرآیند اداره شرکت بسیار سهل تر و روانتر خواهد بود.
پرورش تاکید کرد: شرکت هما یک شرکت بزرگ محسوب می شود ما هم اکنون به 25 شرکت خارجی در پروازهای داخلی سرویس می دهیم.
وی گفت: پس از آن مسائلی که در رابطه با موضوع تحریم ها از سوی یاتا به ما در بخش مالی تحمیل شد با شرکت های هوایی که به ایران پرواز داشتند و با ما کار می کردند قرارداد دو جانبه امضاء کردیم که بتوانیم مشکل تحریم در بخش مالی را حل کنیم. 
وی افزود: به دلایل متفاوت از جمله، وجود قوانین دولتی در نحوه اداره این شرکت، هم اکنون هما زیان ده است. به طوری که ما در سال گذشته 67 میلیارد تومان و امسال 85 میلیارد تومان ضرر داده ایم اگر تکالیف زیادی که از سوی دولت بر دوش ما گذاشته شده است، برداشته شود و شرکت به شکل بازرگانی اداره شود هما ظرف چند سال آینده از یک شرکت زیان ده به یک شرکت سودآور تبدیل خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
تاریخ : دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:,
نویسنده : علیرضا فوادیان

 رئیس دپارتمان روابط خارجی جمهوری تاتارستان خواستار ایجاد خط هوایی مستقیم بین تبریز و قازان شد و گفت: راهاندازی این خط هوایی به تبادل کالاها و رونق مراودات تجاری کمک خواهد کرد ضمن اینکه تردد متخصصان و کارشناسان دو طرف نیز تسهیل میشود.

اسکندر مفلیخانوف در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی، از سفر به تبریز ابراز خرسندی کرد و اظهار کرد: تبریز شهر بسیار زیبایی است و تحولات این شهر در چند سال گذشته حیرتآور است.
وی با قدردانی از مهماننوازی ایرانیها، افزود: مسئولان و مردم آذربایجان شرقی استقبال گرمی از هیئت اقتصادی تاتارستان کردند و ما در تبریز احساس غربت نکردیم.
مفلیخانوف با اشاره به بازدید هیئت تاتار از چند واحد صنعتی و دانشگاهی در تبریز، افزود: پیشرفتهای علمی و فناوری این واحدها شگفتانگیز بود و ما تلاش میکنیم روابط خود را با این واحدها توسعه دهیم.
وی تصریح کرد: گزارش بازدیدها و اطلاعات جمعآوری شده از این واحدها در اختیار مسئولان تاتارستان و مدیران واحدهای دانشگاهی و صنعتی قرار خواهد گرفت و هیئتهای دیگری نیز با سفر به تبریز، فرصتهای فعالیت در آذربایجانشرقی را بررسی خواهند کرد.
مفلیخانوف اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی مشترک بین تبریز و قازان را عامل بسیار مهمی برای افزایش سطح همکاریهای دوجانبه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مسئولان ارشد دو طرف تاکید ویژهای بر توسعه همکاریها دارند.
دستیار ویژه رئیس جمهور تاتارستان در ادامه خواستار ایجاد خط هوایی مستقیم بین تبریز و قازان شد و افزود: راهاندازی این خط هوایی به تبادل کالاها و رونق مراودات تجاری کمک خواهد کرد ضمن اینکه تردد متخصصان و کارشناسان دو طرف نیز تسهیل میشود.
وی با دعوت از استاندار آذربایجان شرقی برای اعزام هیئت اقتصادی و تجاری استان به تاتارستان، در خصوص شرکت در نشست تجاری راه ابریشم نیز ابراز تمایل کرد.
مفلیخانوف همچنین از استاندار آذربایجان شرقی دعوت کرد تا در همایش تجارت جهانی که با شعار "همکاری فدراسیون روسیه با کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی" می 2012 در قازان برگزار خواهد شد، حضور یابد.



:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
تاریخ : دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:,
نویسنده : علیرضا فوادیان

 پروازهای فرودگاه زنجان طی 9 ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، 80 درصد افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی شركت فرودگاه های كشور ، شجاعی یگانه مدیر فرودگاه زنجان گفت: طی این مدت 146 پرواز داخلی در این فرودگاه صورت گرفته است.
شجاعی با اشاره به جابجایی 14800 نفرمسافر طی 9 ماه امسال گفت :در مدت مشابه درسال گذشته 4000 نفر مسافر در این فرودگاه جابجای شده است.
وی افزود: طی 9 ماه امسال، میزان جابجایی مسافر نیز با 120 درصد افزایش روبرو شد.جابجایی بار در این مدت نیز با افزایش 120 درصدی به 107 تن رسید.
فرودگاه زنجان در این مدت به بیش از 1060 پرواز دیگر غیر مسافری از جمله پروازهای آموزشی، خدمات هوانوردی ارائه كرده است.



:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد
مرجع هوانوردی ایران و جهان. امید وارم توانسته باشم به شما کمک کنم. با ارسال نظر جهت بهتر شدن وبلاگ به من کمک کنید.

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مرجع هوانوردی و هوافضای ایران و جهان و آدرس airplane.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




Alternative content


قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید