تاریخ : دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:,
نویسنده : علیرضا فوادیان

در زمان نوجوانی سه موضوع نوجوانان و جوانان را تشویق میكند تا خلبان هواپیما ی مسافربری شوند :اول عشق پرواز  .. دیدن همه جهان بدون خرید بلیط و سوم حقوق آن كه همیشه به نظر می رسد خیلی بالاست .

هنوز هم ممكن است این سه عامل مشوق خوبی برای خلبان شدن باشد

حالا اگر علاقه مند  هستید از میزان حقوق دریافتی خلبانان آگاه شوید با ما همراه باشید .

اكثر شركت های هواپیمایی حقوق دریافتی خلبانان خود را ساعتی محاسبه میكنند  ولی یك حداقل ساعت را برایشان در نظر میگیرند كه در حدود 70 ساعت است .

یك قانون كلی این است كه هر چه هواپیما بزرگتر و سال های كار آن بیشتر باشد حقوق بیشتری دارد و البته یك استثنای بزرگ وجود دارد به نام شركت ((سات وست ارلاینز))

southwest airlines))  ایلات متحده  چون تمام هواپیماهایش بوئینگ 737 است تا خلبان خوب خود را از دست ندهد . بالاترین حقوق را برای خلبانانش در نظر می گیرد . بی خود نیست كه این شركت با داشتن بیش از 500 هواپیما كه بیش از سی سال نیز از تائسیس آن می گذرد . تا به حال سقوط نداشته است . پول خوب می دهد و خلبان خوب استخدام میكند و تنها شركت هواپیمایی مرتب سود ده ایالات متحده است.حقوق خلبان

 

در حال حاضر به نظر میرسد خلبانان A-380  حرف اول را در زمینه حقوق بزنند كه آن هم به خاطر اندازه بسیار بزرگ این هواپیما است . خلبانان بوئینگ 747 حقوقشان  به اندازه خلبان B-777 است. بعضی از شركت ها مانند امارات . حقوق را به صورت ماهانه می دهند و جزییات مدل و سال های تجربه را اعلام نمی كنند .  بعضی از شركت ها نیز حقوق را به صورت پروازی می دهند مانند شركت سات وست كه در اینجا تبدیل به ساعتی شده است . البته در مورد حقوق بالاب شركت سات وست  باید گفت چون هواپیماهای این شركت به طور متوسط روزی 5/11 ساعت پرواز می كنند و مسیر های پروازی معمولا 2-1 ساعته هستند  تعداد نشست و برخاست برای خلبانان زیاد بوده و ریسكشان نسبت به هواپیماهای بزرگ بیشتر است.

منبع :ماهنامه نوآور


 

 

 

 

شركت

نوع هواپیما

سال تجربه

حقوق ساعتی به دلار

حداقل ساعت پرواز

حداقل حقوق ماهانه به ملیون تومان

سات وست

B-737

1

174

78

13.5

سات وست

B-737

12

198

78

15.5

آمریكن

B-777

12

199

64

12.7

آمریكن ایگل

ATR-72

18

84

72

6

دلتا

B-777

12

186

65

12

امارات

-

18

حقوق ماهانه

-

11

فدكس

A-380

15

248

74

18.3

 نوشته شده توسط : علیرضا فوادیان



:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
تاریخ : دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:,
نویسنده : علیرضا فوادیان

آموزش کلیدهای Keyboard در شبیه ساز پرواز:

 
 
انتخاب موتور: E+1+2
روشن کردن موتور هواپیما بصورت خودکار: CTRL+E
توجه:  برخی از هواپیماها از طریق فوق روشن نمی شوند و می بایست به صورت دستی برای روشن کردن آن اقدام کرد.
 
افزایش سریع قدرت موتور: F4
کاهش سریع قدرت موتور: F1
افزایش پیوسته قدرت موتور: F3
کاهش پیوسته قدرت موتور: F2
باز کردن فلپ ها (بالچه ها) بصورت کامل: F8
جمع کردن فلپ ها بصورت کامل: F5
باز کردن فلپ ها به میزان دلخواه: F7
جمع کردن فلپ ها به میزان دلخواه: F6
دماغه هواپیما رو به پایین: 8Numpad
دماغه هواپیما رو به بالا: 2Numpad
گردش به سمت راست: 6Numpad
گردش به سمت چپ: 4Numpad
توجه: برای بالا بردن و پایین بردن دماغه و چرخش به سمت راست و چپ می بایست دکمه Num Lock شما خاموش باشد.
 
چرخش به سمت راست برروی زمین: 0Numpad
چرخش به سمت چپ برروی زمین: Enter Numpad
توجه: پس از چرخش برروی زمین با زدن 5Numpad هواپیما مسیر مورد نظر خود را ادامه می دهد و همین طور در آسمان به هنگام دور زدن با استفاده از 5Numpad می توانید هواپیما را به میزان چرخش دلخواه در هوا تنظیم نمائید.
 
بالا رفتن تریم ها: 1Numpad
پایین رفتن تریم ها: 7Numpad
ترمز چرخ سمت راست: F12
ترمز چرخ سمت چپ: F11
ترمز هر دو چرخ ها: . یا Period
ترمز کامل جهت پارک: CTRL+.
باز و بستن چرخ ها : G
باز کردن دستی چرخ ها: CTRL+G
توقف شبیه ساز پرواز: P
باز و بسته کردن صفحه مربوط به برج مراقبت:  پ فارسی یا ~
باز و بسته کردن امکانات موجود در هواپیما مانند GPS ، FMC و ... : Shift+1 ، Shift+2 و ...
روشن و خاموش کردن خلبان خودکار: Z
روشن و خاموش کردن کلیه چراغ هاL:
افزایش سرعت مجازی: R
روشن و خاموش کردن چراغ های فرود: CTRL+L
روشن و خاموش کردن چشمک زن: O
دید سمت راست: 6Numpad
دید سمت چپ: 4Numpad
دید عقب: 2Numpad
دید به سمت بالا در Virtual Cockpit: Shift +Enter
دید به سمت پایین در Virtual Cockpit : Enter + Backspace
توجه: برای انجام دید سمت چپ ، راست و ... می بایست دکمه Num Lock خود را روشن نمائید.
 
دید حالت های مختلف : S
باز کردن درب اصلی: Shift + E
باز کردن درب های دیگر :  Shift + E +2 و سپس 3
حرکت هواپیما به عقب: Shift + P
پاسخ گویی به برج مراقبت: 1 ، 2 و ...
توجه: برخی از افزودنی های شبیه ساز (هواپیماها) از سوی شرکت سازنده امکانات مختلفی را برای محصول خود در نظر گرفته اند از جمله پلکان ، باز شدن بدنه موتور و ...
برای استفاده از امکانات فوق می بایست وارد قسمت تنظیمات صفحه کلید شبیه ساز
(Setting + Control + Assignment Control ) شده و Wing fold/Unfold   را فعال سازید و همچنین اگر از هواپیمای کنکورد در شبیه ساز پرواز استفاده می کنید وارد قسمت فوق شده و تنظیمات مربوط به هواپیمای کنکورد را انجام دهید.

نوشته شده توسط: علیرضا فوادیان



:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
تاریخ : دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:,
نویسنده : علیرضا فوادیان

 

تحریم هواپیمایی ماهان تایید شد




اتحادیه اروپا تحریم هواپیمایی ماهان را تایید کرد.
این آخرین خبر در مورد سیستم هوایی ایران است که در ۲۷ سال گذشته شاید سخت ترین تحریم ها یا به عبارت بهتر رویارویی های اقتصادی غرب را تحمل کرده است.
گزارش های موجود نشان می دهد که فقدان دسترسی به استانداردهای ایمنی دلیل اصلی اروپا برای جلوگیری از پروازهای ماهان است. پیش از این البته انگلیسی ها نیز هواپیمایی ماهان را تحریم کرده بودند. با این اتفاق در واقع می توان گفت که آسمان اروپا به روی یکی از شرکت های اصلی هواپیمایی ایران بسته شده است.
شاید حالا دیگر زمان آن رسیده باشد که راهی برای برون رفت از تحریم خطوط هوایی ایران پیدا شود. تحلیلگران بر این باورند که اگر وضع به همین صورت ادامه یابد سایر شرکت های هوایی ایران نیز به زودی با مشکل مواجه خواهند شد.
دیروز مقامات حمل و نقل اتحادیه اروپا با تایید تحریم ماهان اعلام کردند که خط هوایی ماهان و خط هوایی اوکراین ـ مدیترانه به دلیل عدم رعایت استاندارد های امنیتی اتحادیه اروپا در لیست سیاه قرار گرفته و از پرواز به این بلوک منع شده اند.
به گزارش آسوشیتدپرس، آنها گفتند که اخطار هایی از برخی کشور های اروپایی مبنی بر پرواز های این دو شرکت دریافت کرده اند.
در همین حال شبکه خبری بی بی سی در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشت؛ اتحادیه اروپا روز سه شنبه (۱۱ سپتامبر) اعلام کرد که شرکت هواپیمایی ماهان را به دلیل مسائل ایمنی از پرواز به ۲۷ کشور عضو این اتحادیه منع کرده است.
مقام های حمل و نقل اتحادیه اروپا در نشست خود در بروکسل یک شرکت هواپیمایی اوکراینی و شرکت هواپیمایی ماهان را به لیست سیاه شرکت های هواپیمایی افزوده اند که استانداردهای ایمنی و هوایی اتحادیه اروپا را رعایت نمی کنند.
مقام های رسمی اتحادیه اروپا گفته اند که چندین شکایت در زمینه عملکرد ایمنی این شرکت های هواپیمایی دریافت کرده اند. مسوولان این دو شرکت هواپیمایی در مورد نگرانی های اتحادیه اروپا توضیحاتی به مقام های مسوول در این اتحادیه داده اند.
فهرست سیاه هوایی اتحادیه اروپا مرتب به روز می شود و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این زمینه کاملاً فعال هستند.
چندی پیش وزارت حمل و نقل انگلیس نیز پرواز هواپیماهای شرکت هواپیمایی ماهان ایر را به دلیل ایمن نبودن به انگلیس ممنوع اعلام کرد.
مقامات انگلیسی به شرکت هواپیمایی ماهان اعلام کردند که هواپیماهای این شرکت از این پس حق پرواز در آسمان انگلیس را نخواهند داشت.
با تصمیم دولت انگلیس پنج پرواز هفتگی شرکت هواپیمایی ماهان به انگلیس لغو شد. سهامدار اصلی شرکت ماهان که در سال ۱۹۹۲ در کرمان تاسیس شده، موسسه مولی الموحدین است. این موسسه به گفته مقامات دولتی یک موسسه خیریه است که بخش عمده یی از سهام شرکت خودروسازی کرمان خودرو را نیز در اختیار دارد.
با ممنوعیت پرواز هواپیماهای شرکت ماهان به انگلیس دوباره مساله فرسودگی هواپیماهای ایرانی مطرح می شود. مشکل اصلی شرکت های هواپیمایی ایران فرسودگی ناوگان هوایی است و این کشور به دلیل تحریم های امریکا نتوانسته در سه دهه اخیر ناوگان هوایی خود را بازسازی و نوسازی کند.
این تحریم ها بعد از انقلاب ۱۹۷۹ میلادی آغاز شده و بر اساس آن ایران نمی تواند هواپیماهایی که بیش از ۱۰ درصد قطعات تشکیل دهنده آنها امریکایی باشد خریداری کند، حتی اگر این هواپیماها در کشورهای دیگر ساخته شود.
آمارهای منتشره نشان می دهد که در طول ۲۵ سال گذشته ۱۷ هواپیمای ایرانی دچار سانحه و نزدیک به ۱۵۰۰ نفر از سرنشینان آنها کشته شده اند. متوسط عمر ناوگان هوایی ایران حدود ۲۵ سال بوده اما دولت اعلام کرده با خرید و اجاره هواپیماهای دست دوم و از رده خارج کردن هواپیمای فرسوده، عمر ناوگان هوایی کشور به کمتر از ۲۰ سال رسیده است.
بر اساس آخرین گزارش رسمی که به تازگی منتشر شده در ایران ۱۵ شرکت هواپیمایی دولتی و خصوصی فعالیت می کنند که ۱۲۲ هواپیما در اختیار دارند. از مجموع هواپیماهایی که شرکت های هواپیمایی در اختیار دارند ۷۴ فروند آنها ملکی و ۳۸ فروند دیگر اجاره یی است که در مسیرهای داخلی و خارجی مسافر جابه جا می کنند.
بر اساس گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی، متوسط عمر هواپیماهای شرکت ماهان ۲۰ سال است که نزدیک به سه سال کمتر از متوسط عمر هواپیماهای شرکت هواپیمایی ملی ایران است.
میانگین سن هواپیماهای شرکت هواپیمایی ملی ایران که به بسیاری از شهرهای بزرگ جهان پرواز دارد نزدیک به ۲۳ سال گزارش شده است. ایران در طول سال های اخیر تلاش های زیادی برای نوسازی ناوگان هوایی خود انجام داده اما عمده این تلاش ها بی ثمر بوده و این کشور نتوانسته در خرید هواپیما از بند تحریم های امریکا بگریزد.
منبع خبر: آفتاب


:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
تاریخ : دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:,
نویسنده : علیرضا فوادیان

مديرعامل ايران ايرتور: نمي‌توان تا بهمن توپولوف‌ها را از رده خارج كرد

مديرعامل شركت هواپيمايي ايران ايرتور گفت: با توجه به اينكه هواپيما موجود نيست و از نظر زماني بهمن ماه فرصت كوتاهي براي جايگزين توپولوف‌ها است، تا پايان سال با واردات شش فروند بويينگ MD ديگر 12 فروند توپولوف اين شركت زمين‌گير مي‌شوند.
سيدمهدي صادقي در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره جايگزيني ناوگان توپولوف تا پايان بهمن ماه، ‌گفت: اين شركت 13 فروند هواپيماي توپولوف داشته است كه يك فروند آن اخيرا از رده پروازي حذف شده و 12 فروند ديگر همچنان در حال پرواز هستند. همچنين سه فروند هواپيمايي بويينگ MD به ناوگان اين شركت اضافه شده كه در مجموع 15 فروند هواپيما در ايران ايرتور پرواز مي‌كنند.
 
وي افزود: با توجه به اينكه هواپيما موجود نيست و از نظر زماني فرصت كوتاه است نمي‌توان تا بهمن ماه توپولوف‌ها را از رده پروازي خارج و ناوگان ديگري جايگزين كرد.
 
صادقي با بيان اينكه خروج هواپيماهاي توپولوف‌ خواسته ما نيست، تاكيد سازمان هواپيمايي كشوري است، اظهار كرد: طبق ابلاغ سازمان هواپيمايي كشوري به عنوان سازمان متولي و حاكميتي حمل و نقل هوايي بايد تا قبل از پايان سال، توپولو‌ف‌ها از پرواز كنار گذاشته شوند؛ اما ما نمي‌خواهيم.
 
مديرعامل شركت هواپيمايي ايران ايرتور گفت: طبق برنامه‌ي ابلاغ شده سازمان هواپيمايي كشوري بايد 9 فروند بويينگ MD جايگزين 13 فروند توپولوف 154 شركت هواپيمايي ايرتور شود كه هم‌اكنون سه فروند وارد چرخه پرواز شده و اميد است تا پايان امسال كه فرصت كوتاهي است، بتوان شش فروند بويينگ MD را وارد و عملياتي كنيم.
 
به گفته وي، پس از اين‌كه 9 فروند بويينگ MD وارد آسمان كشور شدند 12 فروند توپولوف اين شركت زمين‌گير خواهد شد.
 
صادقي با بيان اينكه بويينگ‌هاي MD استيجاري جايگزين توپولوف‌هاي ملكي اين شركت مي‌شوند، تصريح كرد: تعداد صندلي‌هاي شركت با 9 فروند بويينگ MD نسبت به قبل كاهش مي‌يابد چراكه هر فروند بويينگ MD داراي 147 صندلي پرواز است در حالي كه هر فروند توپولوف داراي 150صندلي پروازي است، از سوي ديگر 9 فروند جايگزين 13 فروند مي‌شود.
 
مديرعامل شركت هواپيمايي ايران ايرتور خاطرنشان كرد: اعتبار جايگزيني توپولوف‌ها با 9 فروند بويينگ MD از اعتبار و نقدينگي شركت تامين مي‌شود و دولت در اين راستا اعتباري در اختيار اين شركت دولتي زيرمجموعه هما، نگذاشته است.
 
گفتني است: درپي وقوع چند سانحه براي هواپيماهاي توپولوف در ايران و ديگر كشورهاي شرقي كه اين ناوگان در آنها به پرواز درمي‌آيد، ‌تابستان امسال سازمان هواپيمايي كشوري تصميم به خروج اين هواپيماها از ناوگان گرفت و پايان بهمن ماه را فرصت نهايي خروج توپولو‌ف‌ها اعلام كرد؛ اين سازمان چندي پيش هم اعلام ‌كرد ذوب آهن هم حاضر به خريد توپولوف‌ها نيست.
 
همچنين چندي پيش برخي رسانه‌ها به نقل از وزير راه اعلام كردند: با توجه به اينكه صندلي‌هاي اين هواپيما مشكل دارد، اين ناوگان پس از اينكه از رده مسافربري خارج شد به عنوان هواپيماي باربري و براي صادرات سبزي استفاده مي‌شود كه البته رييس سازمان هواپيمايي كشوري در اين باره گفت: بايد گزارش‌هاي بررسي اين ناوگان در اختيار وزير راه و ترابري قرار گيرد تا ايشان از نتايج كامل بررسي‌ها مطلع شوند.
 
به گفته سازمان هواپيمايي كشوري خروج هواپيماهاي توپولوف خواسته مردم و مسوولان بوده، لذا برقراري امنيت هوايي مسافران از اهم وظايف سازمان هواپيمايي كشوري است.
 


:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
مرجع هوانوردی ایران و جهان. امید وارم توانسته باشم به شما کمک کنم. با ارسال نظر جهت بهتر شدن وبلاگ به من کمک کنید.

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مرجع هوانوردی و هوافضای ایران و جهان و آدرس airplane.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




Alternative content


قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید